قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

روش صحیح مسواک زدن

روش صحیح مسواک زدن

١)باید مسواک را به نحوی بر روی دندان ها قرار دهیم که موهای آن با لبه اثه، زاویه ٤٥ درجه تشکیل دهد. در این حالت مسواک را با حفظ زاویه و چند بار عقب و جلو بردن، طوری بر روی دندان ها می کشیم تا نقاط مختلف آن از پلاک های میکروبی پاک شوند.

٢)در سطوح خارجی و داخلی دندان های طرفین فک بالا و پایین، همچنین سطوح خارجی دندان های آسیا مسواک را طوری قرار می دهیم تا موهای آن در ناحیه طوق دندان به زیر لثه بروند. وقتی موهای مسواک را زیر لثه احساس کردیم آن گاه مسواک را در جا و در جهت چپ و راست حرکت سریع و لرزشی می دهیم و پس از تکرار این عمل، چندین مرتبه نیز مسواک را به شکل عمودی قرار می دهیم و در حالی که سعی می کنیم موی مسواک با لبه لثه تماس داشته باشد، چند بار به آن حرکت لرزشی و چند بار حرکت به طرف بالا یعنی از لثه به طرف دندان می دهیم تا قسمت های مختلف دندان از پلاک پاک شوند. 

 

 

٣)برای تمیز کردن سطح جونده دندان ها، مسواک را روی سطوح جونده قرار می دهیم و با حرکات سریع جلو و عقب بردن مسواک این سطح و شیارهای دندانی را کاملاً تمیز می کنیم.

٤)در پایان کار سطح زبان را نیز مسواک می زنیم. این عمل باعث بر طرف نمودن باکتری های موجود در سطح زبان شده و در تازه و خوشبو شدن دهان موثر خواهد بود.

منبع: کتاب ”دندانپزشک خانواده“

تالیف: دکتر مرتضی ایمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد