قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

چگونه میلیونر شویم؟ (۱)

بخش اول: رویاهای بزرگ در سر بپرورانید 

«فقط رویاهای بزرگ می توانند روح انسان ها را به حرکت در آورند.» مارکوس ارلیوس 

  

اولین رمز میلیونر های خود ساخته این است: رویاهای بزرگ در سر بپرورانید! به خودتان اجازه بدهید که برای داشتن یک زندگی دلخواه، تصورات و رویاهایی داشته باشید و در مورد میزان در آمد و حساب بانکی دلخواهتان فکر کنید. 

همه ی انسان های بزرگ با رویای چیزهای دلخواه و متفاوت از آن چه امروز دارند شروع می کنند. ترانه ایست که میگوید: «برای اینکه رویایت بع حقیقت بپیوندد، باید رویایی داشته باشی.» این در مورد شما و هر کس دیگر نیز درست است.  

تصور کنید هیچ محدودیتی برای آنچه که می توانید باشید و آنچه که می توانید داشته باشید یا انجام دهید وجود ندارد. فقط یک لحظه فکر کنید که شما دارای وقت، پول، تحصیلات، تجربه، دوستان، روابط، منابع لازم و هر چیز دیگری که نیاز دارید هستید تا به همه ی خواسته هایتان در زندگی دست پیدا کنید. اگر توانایی های شما کاملاْ نامحدود باشد، چه نوع زندگی برای خود و خانواده تان فراهم می کنید؟ 

تفکر «برگشت از آینده» را تمرین کنید. این روش بسیار قدرتمند است و دائماْ توسط افراد موفق به کار گرفته می شود. این نحوه ی تفکر اثر شگفت انگیزی بر ذهن و رفتار شما دارد. روش کار چنین است: 

خود را پنج سال به جلو ببرید. مجسم کنید که پنج سال گذشته و اکنون زندگی شما از هر جهت کامل است. زندگی تان چگونه به نظر می رسد؟ چه می کنید؟ کجا کار می کنید؟ در آمدتان چقدر است؟ نقدینگی حساب بانکی تان چقدر است؟ به چه سبکی زندگی می کنید؟ 

 تصویری از آینده ی بلند مدت خود خلق کنید. هر چه تصویر مربوط به تندرستی، خوشحالی و کامیابی شما واضح تر باشد، پیشرفتتان به سوی آن ها و حرکت آن ها به سوی شما سریعتر خواهد بود. هنگامی که تصویر ذهنی روشنی از وضعیت آینده ی خود خلق می کنید، برای تبدیل آن به واقعیت، فردی مثبت تر، دارای انگیزه ی قوی تر و مصمم تر خواهید شد. به این ترتیب استعداد ذاتی خود را تحریک کرده و ایده های فراوانی از ذهنتان تراوش می کند که همگی به تحقق تصویر ذهنی تان کمک می کنند.  

 

 

شما همیشه تمایل به حرکت در جهت رویاها، تصاویر و بینش های مهم خود دارید. همین که به خود اجازه دهید رویاهای بزرگ داشته باشید، قدر و احترام بیشتری برای خودتان قائل می شوید و اعتماد به نفس و خوشحالیتان افزایش می یابد. رویاها و بینش ها ایجاد هیجان می کنند و باعث تحریک شما در جهت بهتر بودن و موثر تر عمل کردن می شوند.  

این سوال مهم را بارها از خود بپرسید و به آن جواب بدهبد: اگر از تحقق آن مطمئن باشم، بزرگترین آرزوی من چه خواهد بود؟ 

اگر موفقیت شما برای دستیابی به یک هدف، چه کوچک و چه بزرگ، کوتاه مدت یا بلند مدت، صد در صد تضمین شده باشد، آن هدف چه خواهد بود؟ اگر از تحقق آن مطمئن باشید، در رویای خود چه هدف بزرگی را تصور می کنید؟ این هدف هر چه هست، آن را بنویسید و مجسم کنید که هم اکنون به آن دست یافته اید. سپس به عقب و به وضعیت کنونی خود برگردید. چه اقداماتی برای رسیدن به این هدف باید انجام دهید؟ چه تغییراتی باید در زندگیتان ایجاد کنید؟ چه چیز های جدیدی را باید شروع و چه چیز هایی را باید متوقف کنید؟ با چه کسانی باید معاشرت کنید و یا نکنید؟ اگر زندگی تان از هر جهت کامل باشد، چه وبژگی هایی خواهد داشت؟ 

ببینید چه کارهایی را باید به نحوی متفاوت انجام دهید و این تغییر روش را از همین امروز شروع کنید. 

داشتن رویای بزرگ، نقطه ی شروع دستیابی به استقلال مالی است. بزرگ ترین علت عدم موفقیت مالی مردم این است که هرگز به فکر آن ها خطور نمی کند که می توانند. در نتیجه هیچ وقت شروع و سعی نمی کنند. آن ها همین طور دور خودشان می چرخند . تمام درآمدشان را به ضافه ی کمی بیشتر خرج می کنند. ولی هنگامی که در مورد موفقیت های مالی رویاهای بزرگ در سر داشته باشید، نظرتان نسبت به خودتان و زندگی تان تغییر خواهد کرد و امور خود را به تدریج به گونه ای دیگر انجام می دهید تا این که تغییراتی گسترده و مثبت در زندگی تان ایجاد شود. داشتن رویاهای بزرگ، نقطه ی شروع موفقیت مالی و میلیونر شدن است. 

  

تمرین عملی

با فرض این که موفقیت شما ١٠٠% تضمین شده است، لیستی از اقداماتی که باید انجام دهید تهیه کنید. سپس یک اقدام را انتخاب کنید و بلافاصله دست به کار شوید. 

 

منبع: کتاب ”٢١ رمز موفقیت میلیونر های خود ساخته“

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: منیر الدین اعتضادی

نظرات 1 + ارسال نظر
علی راد شنبه 3 مرداد 1388 ساعت 17:17 http://novin21.blogsky.com

عالی بود من این مطلب رو تو کتاب کانون تمرکز برایان تریسی هم خوندم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد