قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

چند نکته برای حفظ تندرستی...

١- روزی یک سیب...: چند نوع سیب آبدار و خوشمزه در میوه فروشی ها وجود دارد. هر هفته یک نوع از آن را امتحان کنید. سیب ها حاوی کربوهیدرات و فیبر هستند، انرژی تولید می کنند و منبعی سرشار از ویتامین C هستند.

٢- صبحانه را شب قبل آماده کنید: اگر می بینید صبح وقت آماده کردن صبحانه را ندارید، سعی کنید شب قبل این کار را انجام دهید. مثلاً آب جوش را توی فلاسک بریزید و فنجان و کارد و ظروف دیگر را روی میز بچینید. شکر و دیگر وسایل را هم آماده بگذارید.

٣-عادت کنید زیاد آب بنوشید: برای این که خودتان را به نوشیدن آب عادت بدهید، همیشه یک پارچ آب و یک لیوان را کنار تخت خود بگذارید. سعی کنید که دست کم یک لیوان آب را قبل از خواب و یک لیوان هم بعد از بیدار شدن بنوشید. به تدریج تعداد لیوان ها را افزایش دهید.

٤-افکار خود را ثبت کنید: حتماً برایتان پیش آمده که گاهی انجام کار مهمی را فراموش کرده اید. کاری که نتیجه اش برای شما مهم و قابل توجه بوده است. برای جلوگیری از این پیشامد، دو راه حل وجود دارد؛ یکی مداد و دفترچه یادداشت است. کارهای مهم را یادداشت کنید. راه حل دوم هم این است که سعی کنید در صورت امکان ضبط صوت کوچکی همراه داشته باشید تا برنامه های گوناگون، ملاقات ها و افکار خود را در هر زمان از روز ضبط کنید.

٥-هنگام انتظار آب بنوشید: گاهی هر قدر هم که آب بنوشید، باز کم است. در چنین مواقعی یک شیشه آب همراه داشته باشید و هر جا که منتظر هستید، حتی پشت چراغ قرمز ها آب بنوشید.

این کار، بهترین راه برای سلامتی کسانی است که وقت زیادی در جاده ها سپری می کنند.

منبع: کتاب ”١٥٠ نکته برای حفظ سلامتی“

نویسنده: پنلوپ ساچ

مترجم: سپیده خلیلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد