قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

قد قد

وبلاگی که می توانید همیشه در آن بمانید

بستنی وانیلی

شما می توانید با این دستور بدون نیاز به دستگاه بستنی ساز و مواد غیر قابل دسترس، هر نوع بستنی که مورد علاقه تان است را در خانه تهیه نمایید. از جمله: بستنی وانیلی، توت فرنگی، کاکائویی، موزی، نسکافه ای و ...

مواد لازم برای دو نفر:

شکر: ٤/١ پیمانه (یک چهارم پیمانه)

شیر: ١ پیمانه

زرده تخم مرغ: ٢ عدد

وانیل: ٤/١ قاشق مربا خوری

خامه: ١ پیمانه

=› در صورت تمایل می توانید برای طعم دار کردن بستنی، از میوه های مختلف استفاده کنید. برای مثال از توت فرنگی، شاتوت و یا موز. در این صورت، یک پیمانه هم از میوه مورد علاقه که له شده است نیاز دارید. 

 

طرز تهیه:

ابتدا شیر و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت به هم میزنیم تا شکر کاملاً در شیر حل شود. سپس زرده های تخم مرغ را به مواد ضافه می کنیم و باز هم می زنیم. دقت کنید که بعد از اضافه کردن زرده  تخم مرغ، شیر به جوش نیاید. حرارت را خاموش می کنیم و خامه و میوه ی له شده را اضافه کرده و باز هم می زنیم. وانیل را اضافه می کنیم و مواد را داخل یک ظرف فلزی ریخته، درِ آن را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و داخل فریزر قرار می دهیم.

بعد از ٥/١ تا ٢ ساعت، ظرف را از فریزر بیرون آورده و چند دقیقه خارج از فریزر قرار می دهیم تا کمی نرم شود. و سپس با همزن یا دست، حدود پنج دقیقه آن را هم می زنیم و دوباره ٥/١ الی ٢ ساعت داخل فریزر قرار داده و این کار را ٣ تا ٤ بار تکرار می کنیم.

*توجه: اگر می خواهید بستنی کاکائویی تهیه کنید، پودر کاکائو را در زمانی که شیر روی حرارت است به آن اضافه کنید.

*توجه: اگر از کاکائو یا میوه استفاده می کنید، بهتر است وانیل مصرف نکنید.


نظرات 1 + ارسال نظر
بیننده یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 00:25

جالب بود
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد